journaloes.punt.nl
Ratelband
Het is maandag. De week is weer begonnen. Het weekend ligt alweer mijlenver achter ons. Werk, studie, wat dan ook; op maandag begint het allemaal. En daar worden we vrolijk van. Niet alleen een ochtendhumeur is het devies, maar ook een maandaghumeur. U kunt uzelf opvrolijken of uzelf nog dieper in dat humeur werken. Daarom enige citaten van een zeer irrante Nederlander, wellicht de irritantste. Hij is geen foto waard.

Het is een verschrikkelijke vent, die Ratelband. Enige tijd geleden heb ik een boek gekocht, afkomstig van zijn hand. (Maakt u zich geen zorgen, het was a. op een rommelmarkt en b. het onding kostte het luttele bedrag van 1 Euiro). Dit boek draagt de afschrikwekkende titel ‘Tsjakaa!’ en de inhoud is eveneens van een jeukerig niveau. Zo lezen we de ochtendrituelen van de heer Ratelband. Ik citeer enige activiteiten in de ochtend:
"7:05 uur: Eruit. Zeg tegen mezelf: ik ben er klaar voor!
7:06 uur: Ochtendplas gedaan. Even onthouden: nieuwe toiletbril kopen.
7:18 uur: Thee naar duifje op bed gebracht. Neem rommel van trap mee naar boven en zeg: ik zal je missen vandaag."

Als u nu spontane braakneigingen heeft ka ik u prima begrijpen. Daarnaast heeft de heer Ratelband tips om gelukkig te worden:
"1. Vergelijk twee grassprietjes, 2. Met één been geboren worden, 3. Kijken bij een legbatterij, 4. Doe drie wensen uit Alladin’s lamp, 5. Maak na kantoortijd de toiletten schoon, 6. Vraag aan een verslaafde waarom hij verslaafd is, 7. Met Lego spelen, 8. Een avond als travestiet op stap gaan, 9. Loop weg van huis
10. Spiernaakt langs een modderweggetje gaan staan."


Het is nog steeds maandag. Als ik iemand naakt betrap langs een modderig paadje met één been en twee grassprietjes in uw hand dan weet ik genoeg.

Reacties

zienderogen op 08-03-2004 09:39
Oef! Dit werkt echt als een motivatie vandaag. Wat een nare kerel is die Ratelband toch. Moet echt gelukkig worden van naakt langs een modderpaadje te staan? Mij niet gezien.
Peer op 08-03-2004 10:11
Kijken bij een legbatterij, kortom van andermans(kips) ellende word je zelf gelukkiger. Rare definitie van geluk heeft die Ratelband.
journaloes op 08-03-2004 10:12
Moet je nagaan. Dit zijn maar enkele citaten uit het boek en die werken al tenenkrommend, moet je je eens voorstellen hoe het is om een heel boek van hem te lezen.
Peer op 08-03-2004 10:30

Ik zou het niet meer plezier lezen, omdat ik het zo'n eikel vind.

journaloes op 08-03-2004 10:53
Dat doen waarschijnlijk maar heel weinig mensen. Zoveel fans heeft Emile niet. Ach, voor 1 Euro heb ik ook eens wat pulp in mijn boekenkast. En dan kun je het niet laten om even te bladeren in het boek.
anna op 08-03-2004 11:01
- zucht - zelfs als ze geschreven zijn, zijn die uitspraken nog te luid.
Waarom had je geen oordopjes aangeboden?

Ik wou dat ik een internet clip kon vinden van een alleraardigst wakker worden liedje van Jochem Meyer. Daar kan geen braak(sorry ik weet niet wat mij overkomt)band tegenop.
zienderogen op 08-03-2004 11:41
Jochem Meyer, ADHD? Tsja, ieder zijn meug op maandagochtend. Geef mij maar koffie, een krant en de zon die nu een beetje schijnt.
anna op 08-03-2004 12:14
Het was ook ironisch bedoeld, als tegengas voor ....
Ik moet even naar het toilet.
Marco op 15-03-2004 19:54

"net als wij allen is ook hij opweg en doet ook hij zijn best om samen een betere wereld te worden..."

journaloes op 15-03-2004 19:58
Ja, dat is mooi gezegd, maar Ratelbands wereld is wel een hele andere planeet (en zijn eigen) dan die van ons allemaal. Ach, misschien schuilt er wel iets goeds in hem. We weten het niet.
anna op 15-03-2004 19:58
we hebben er weer een guru bij geloof ik.
journaloes op 15-03-2004 20:05
Ik geloof het ook.
Marco op 15-03-2004 20:35
Wat ik niet snap van zijn fans is dat ze denken iets van hem te kunnen leren, terwijl de beste man zelf zijn leven niet op poten heeft. Is al een aantal keren gescheiden etc. Ik geloof in de goedheid van de mens. Emiel heeft eigenlijk alleen maar goede bedoelingen, alleen ja het komt niet helemaal goed uit de verf. Ik ben geen fan van hem. Doch ik kan me ten dele wel vinden in de theorie die hij probeert te onderwijzen. NLP is iets waar we allemaal min of meer mee bezig zijn, daar schuilt zeker waarheid en kracht in. Alleen Emiel heeft ergens wel de klok horen luiden, maar welke kerk was het nou??
Peer op 15-03-2004 22:05
Het is gewoon een schreeuwerd die zonder te werken rijk wil worden, hij heeft in Amerika mensen dat trukje zien doen die stinkend rijk zijn. Echt slim is ie niet maar een beetje schreeuwen kan hij wel, en er zijn altijd wel onzekere schaapjes op zoek naar een herder. Die ook nog eens grof betalen voor totaal nutteloze seminar. Ik vind hem zo leeg, zo'n eikel, zo'n grootbek, dat ik een opgeblazen vuilniszak nog meer inhoud vindt hebben dan hem.
anna op 15-03-2004 22:07
Wat ik persoonlijk zo dom vind is dat de reclame tegenwoordig ook al zo'n blaaskaak namaakt, voor de kamer van koophandel.
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl