journaloes.punt.nl
Marathon Rotterdam
Datum:
zondag 4 april 2004
Start:
11:00 uur
Parcours:
Snel, vlak, geasfalteerd en verkeersvrij.
Bekijk het parcours
Start & finish:
Coolsingel (stadscentrum).
Herinnering:
Gratis marathonshirt, medaille en officieel finishcertificaat.
Verdere verstrekkingen:
Langs de route water en Extran sportdrank.
Tijdslimiet:
5 uur; sluitingstijd finish 16:00 uur.
Tijdswaarneming:
Digitaalklokken bij de start, bij het 1ste, 2e, 3e en 4-km-punt, bij elk 5-km- punt, het halve marathonpunt, de laatste 1000 en 500 meter voor de finish en op de finish zelf.
Minimum leeftijd:
20 jaar.
 
En u? Zou u 42 km en 195 m kunnen lopen?

Reacties

journaloes op 04-04-2004 14:35
Ik niet! Ik ken wel mensen die nu nog aan het ploeteren zijn. En ook een stukje aan het sterven zijn. Van de pijn. Ik ga ook zo kijken.
 
Dit is de uitslag van de wedstrijd:
ROTTERDAM - De Keniaan Felix Limo heeft zondag de 24e editie van de Fortis Marathon Rotterdam gewonnen. De 23-jarige Afrikaan verbeterde met zijn officieuze tijd van 2 uur, 6 minuten en 13 seconden het parkoersrecord. Dat stond met 2.06.50 op naam van de Ethiopiër Belayneh Densamo en de Keniaan Josephat Kiprono. Densamo liep die tijd in 1988, Kiprono herhaalde die prestatie in 2001.Voor Limo was het zijn tweede marathon. Vorig jaar debuteerde hij op 19 oktober in Amsterdam met 2.06.42.
(Bron: Nu.nl)
journaloes op 04-04-2004 18:17

Inmiddels is de marathon afgelopen. Het laatste uur kon je de mensen zien rennen, zwalken, wandelen of iets wat erop lijkt. Ze waren kapot en moesten voor 16:00 binnen zijn. Zuur als je het niet redt. Zuur, als je net voor de bezemwagen loopt.

op 04-04-2004 18:52

Een marathon is mij echt te lang. Een kilometer of 5 is prima, maar 42 en nog wat km is echt te ver. Het schijnt ook echt heel slecht voor je lijf te zijn.

sylvia op 05-04-2004 14:20
heb t gelopen heel lang geleden en ook die van New York,
poe he... was echt afzien maar vergeet je nooit meer met name die pijn daarna...
En eerlijk is eerlijk zonder toeschouwers geen marathon!!!
Peer op 05-04-2004 15:29
Het verst wat ik ooit gerend heb was 10 km iets korter dan een uur over gedaan. Was voordat ik mijn been had gebroken, nu haal ik nog maar 2 km. Maar als ik 42 km ver weg moet pak ik de auto.
journaloes op 05-04-2004 17:35

Vijf kilometer; dat is mijn max. Ik vind het wel heel knap van mensen die het kunnen (ook dat trainen ervoor, met al die schema's). Het publiek is natuurlijk fantastisch. In Rotterdam zijn er zo'n miljoen mensen op de been voor de marathon, ze staan echt overal. Het is ook leuk om te kijken, vooral naar de amateurs. En zeker als je mensen kent die de uitdaging aangaan.

sylvia op 05-04-2004 17:47
het trainen was absoluut zwaarder dan de marathon zelf,
elke keer wer de discipline vinden om 25 km te gaan trainen en dat meerdere keren per week..
journaloes op 05-04-2004 18:34

Discipline moet je daarvoor hebben. IJzeren discipline. Want wie heeft er nou zin om een paar keer per week 25 km te hobbelen. Soms wel en soms niet. Toch vind ik het knap!

3uur52 op 07-04-2004 09:41

Wat lees ik hier nou weer voor onzin? Sylvia, ik geloof er geen zak van dat je meerdere keren in de week 25 km loopt. Meerdere keren in de week trainen okee, en eens in de zoveel tijd twee uur achter alkaar, ook. Maar doe nou niet alsof het een wereldprestatie is... Ik heb zelf zonder enig probleem binnen vier uur gelopen zondag, en was maandag al weer fit. Weet je hoeveel mensen 42 km succesvol afleggen? Miljoenen. Zo speciaal is het niet. Het afzien is wat je er zelf van maakt. Als het te hoog gegrepen is voor je, moet je niet klagen over pijn en afzien.

sylvia op 07-04-2004 11:29

nou gefeliciteerd met het behalen van de marathon,

goeie tijd!! ach als jij het zo ziet prima,IK ben er trots op dat ik er 2 gelopen heb....

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl