journaloes.punt.nl
Webloggers zijn:
Voor de hand liggende argumenten om géén weblog te beginnen:
* Webloggers zijn wannabees, die gefaald hebben bij het opbouwen van een normale carrière.
* Webloggers bestaan bij de gratie van elkaar, en uiten dit met weerzinwekkende linklijstjes.
* Webloggers organiseren zogeheten weblogmeetings, waar de incest hoogtij viert.
* Webloggers zouden zelfs hun moeder verkopen om de pageviews op te krikken.
* Webloggers zijn, net als radio DJ's, gemiddeld flink lelijker dan de rest van de bevolking.

Reacties

Michiels op 14-07-2004 09:45

Gelukkig zijn er ook nog andere webloggers. Die hun vader zouden verkopen. Of hun buurvrouw, maar uiteraard in overleg met haar man.

journaloes op 14-07-2004 10:13

Hele normale mensen zijn dat inderdaad. Haha.

J op 14-07-2004 11:40

grappig, een zwart-wit tekst in kleur.

André@Work op 14-07-2004 12:38
Argumenten om er wel één te beginnen:
1. Shakespeare was ook een wannabee (or not-wannabee)
2.Bestaan is per definitie bij de gratie van een ander (zie 1)
3. Organismen organiseren, niet alleen in weblogland......
4. Incest? Adam, Eva, Kain, Abel? wie was de oermoeder?
5. gezien worden draait net zo goed om zelf zien....
6. Lelijk? fysiek, mentaal, of spiritueel? Eye of the beholder dus!
7. Einstein zei het al: Alles is relatief.
8. Een weblog is een tool: Het nut ervan hangt af van de maker en de gebruikers.
 
 
 
journaloes op 14-07-2004 13:13

Prachtige lijst. Met een evenzo prachtig discussiepunt; Het nut ervan hangt af van de maker en de gebruikers.

anna op 14-07-2004 16:50
Ik ga geen discussie beginnen over webloggers met teveel vrije tijd om handen.
Want dan blijf je antwoorden ontvangen natuurlijk.
Ik zou wel willen stellen dat je, wanneer je weinig tijd om handen hebt, ineens veel minder bezig bent met het verzinnen van weer een nieuw log op je blog, of dat veel keigave ideeën voor logs tragisch verloren gaan in de wirwar van dagelijkse beslommeringen. Zo is het mij tenminste wel vergaan.
Wanneer ik nu de lijst bekijk van dagelijkse nieuwe logs, dan heb ik soms moeite iemand te ontdekken die ik nog ken van "vroeger" - terwijl vroeger nog niet eens zo lang geleden is.
TIJD is de grootste vriend/vijand van de Weblogger. Een argument om géén log te beginnen zou dus moeten zijn: - als je weinig tijd hebt.
Groetjes van Anna (zie lekker 7 of 8 weken vakantie heeft, omdat de scholen ook zolang dicht zijn er er dan geen leerlingen zijn die spijbelen.)
journaloes op 14-07-2004 17:37
Is inspiratie dan afhankelijk van tijd?
Echter zie ik tijd wel als een bepalende factorbetreft het uitvoeren van vrije tijdsbestedingen. Om het maar zo praktisch te benaderen.
En 7 à 8 weken vakantie; dat is nou eens vrije tijd!
anna op 15-07-2004 04:55
inspiratie heeft geen tijd nodig, dat kan in een flits gebeurd zijn, maar het verwerken ervan in een handzaam concept voor een log, en het dan ook publiceren, daar moet je de tijd voor hebben. En het reageren op anderen, zodat ze weer naar jouw eigen blog willen komen, uit nieuwsgierigheid, ook daar moet je tijd aan besteden.
 
Ik heb een vraag. Hij slaag nergens op, maar het was zojuist op televisie.
Waarom klappen de mensen altijd in hun handen (alsof het een toneelstuk betrof) voor het sluiten van de beurs (je weet wel, waar ze in waardebonnen handelen). Zijn de mensen zo blij dat ze de dag overleefd hebben?
Michiels op 15-07-2004 08:31
Volgens mij wel zoiets, kleppen ze voor dgene die de mededeling heeft gedaan dat de handel voor die dag beëindigd is.Dan is de voorstelling dus over en mogen de acteurs, tevens toeschouwers, naar huis.
Maar die mensen klappen overal voor, hoor. Als er iemand op zijn gezicht gaat, als het eten komt, als ze niet af hoeven te wassen etc.
journaloes op 15-07-2004 13:39

Klappen is een rare uiting. Soms helemaal niet, maar vaak ook wel. Vooral dat mee-klappen met muziek; verschrikkelijk.

Michiels op 15-07-2004 14:02

Ah. Dat heb ik een keer meegemaakt. Daaraan heb ik de Johnny en Anitaallergie te danken.

journaloes op 15-07-2004 17:02

Erg is dat hè? Ik heb dat eens meegemaakt bij een optreden van Acda & De Munnik. Die vroegen toen vriendelijk doch dringend niet mee te klappen en te zingen. En terecht!

Ruben op 15-07-2004 18:09

 Generalisaties zijn grappig op een trieste manier, inderdaad.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl