journaloes.punt.nl
Zomergast
Vanavond is deze mevrouw de eerste Zomergast.
Een leuke mevrouw.
Een bekende mevrouw.
De avond zal gevuld zijn met vrouwen, familie, seksualiteit en voetbal.
Drie uur lang Heleen van Royen.
Hoe zou uw avond eruit zien als Zomergast?

Reacties

J op 25-07-2004 13:43
jammer dat ik het gemist heb.
en hoe mijn avond eruit zou zien.
pff. daar zou ik minstens 10 x 3 uur voor nodig hebben...
weet jij jouw avond wel dan?
Peet op 25-07-2004 17:11
Mis, je hebt nog niks gemist... gewoon kijken vanavond.
 
Ik vraag me af of die Heleen van Royen echt leuk is. Nu ja, maar1 manier om dat uit te vinden, nietwaar?
 
O ja, en mijn avond... jeetje. Ik vind Zomergasten wel een tof programma. Mag ik daar een fragmentje van laten zien? ;-)
journaloes op 26-07-2004 11:03
Het was leuk, ze had niet van dat hoogdravende materiaal uitgekozen.
Mijn avond, tsjee. Het mag maar 3 uur duren.
Sowieso Theo&Thea.
 
J op 26-07-2004 11:31

oeps, had Peets opmerking gemist, maar kwam er toch nog op tijd achter. Ik heb een stuk kunnen zien. Er zaten hele goede fragmenten tussen, en vond de reactie van Zwagerman op sommige van haar uitspraken wel grappig. Wat is jullie mening, zo na een zomeravondje?

journaloes op 26-07-2004 11:37
Joost Zwagerman blijft wel op de vlakte, maar hij presenteert het wel goed. Toch vond ik Adriaan van Dis leuker, maar dat komt omdat hij zo'n pedant mannetje is.
Heleen van Royen is een brutaal mens, maar wel een erg leuk mens. Erg leuke fragmenten. Ookaardig dat ze iets van haar man liet zien. En natuurlijk een stokje Oudkerk. Volgende week komt Felix Rottenberg; kan ik helaas niet zien (vakantie). Waar ik naar uit kijk is de avond met Theo Maassen.
Peet op 26-07-2004 12:15

Was vergeten: zondagavond vaste cafe-avond, ook leuk, maar heb er dus helemaal niks van gezien. Nog even bedenken hoe we dat volgende week gaan oplossen :)

journaloes op 26-07-2004 12:19

Volgens mij is er wel een herhaling. Geen idee wanneer. Misschien moet je eens kijken op de website.

Peet op 26-07-2004 14:03

Dank je! Zo te zien kun je op de website ook fragmentjes bekijken. Ga ik eens tijd voor vrijmaken.

journaloes op 26-07-2004 15:40

Graag gedaan...Die website is trouwens erg leuk, je kunt die fragmenten bekijken en ook kijken wie er allemaal nog komen.

Paul™ op 27-07-2004 00:31

De fragmenten haalden me weg van dit venster, ik ga nog een seven denken, drie uur is lang maar misschien ook weer te kort, mijn lijstje komt er....

journaloes op 27-07-2004 09:20

Oké, ik ben in afwachting...

Paul™ op 27-07-2004 17:01

Grin @ Journaloes: Hoe lang mag ik er de tijd voor nemen....

journaloes op 27-07-2004 17:07

Een hele week voor mijn part. Vanaf morgen ben ik toch ruim een week op vakantie. Neem je tijd!

Paul™ op 27-07-2004 17:12
Okee, dan... veel plezier, waaar ga je heen....
Ik zal zorgen dat er wat bijzonders staat volgende week!
journaloes op 27-07-2004 17:15
Het wordt Menorca. Ik zal zeker wel plezier hebben. Komt helemaal goed!
En als ik terug kom lees ik iets over een hele bijzondere zomergastavond.
Paul™ op 27-07-2004 17:17

Kee veel plezier op Menorca, ik doe mijn best...tot volgende week.

journaloes op 27-07-2004 17:22

Dankjewel! Tot volgende week dan maar.

Peet op 27-07-2004 18:45

Veel plezier! Neem zoveel mogelijk zon in je op, dan heb je wat reserves als je terugkomt...

journaloes op 27-07-2004 23:31

Dank je, Peet! Ik zal zeker genoeg zon in me opnemen.

Paul™ op 02-08-2004 22:15
Hoi Journaloes,
 
Ik ben zo vrij geweest dit log naar mijn pagina te kopiëren, vanwege het beloofde lijstje.
 
 
Paul™ op 06-08-2004 19:51
Hoi Journaloes, welkom terug, hoop dat je het naar je zin hebt gehad.
 
Ik heb inmiddels vanuit de kopielog bij mij een link gezet naar dit bericht. Misschien is het wel wat om op die manier eens te gaan duologgen. Maar dat is weer heel wat anders.
 
Mijn lijstje. Ik ben er tot vandaag regelmatig over aan het denken geweest.Het is eigenlijk wel heel raint als je een uitndoging krijgt om een avond tv te vullen.
 
Talloze fragmenten zijn door mijn hoofd gegaan, opgeschreven en weer geschrapt. Het is ook een soort zelfonderzoek wat je doet: Waarom kies ik nou juist zo''n fragment en waar zitten er verbanden.
 
Ik heb de website van zomergasten zoveel mogelijk gelaten voor wat ie is. Het btacht me wel op ideéen. A.s Zondag zit ik in ieder geval voor de buis, Theo Maassen kijken ben benieuwd.
 
Mijn fragmenten:
 
Openingsmuziek: King Curtis
Kaos, italiaanse film uit 1984: Sicilië zoals beschreven door Luigi Pirandello, gezien door de broers Paolo en Vittorio Taviani, twee van Italië's meest visionaire filmmakers. Met sympathie voor de kleine mensen uit deze vertellingen tonen ze de magie, het lijden en de schoonheid van Sicilië dat door de geschiedenis steeds zo stierfmoederlijk is behandeld. Een tijdloos meesterwerk. De vijf verhalen: - De andere zoon - Maanziek - De kruik - Requiem - Gesprek met mijn moeder.
Ik zou een fragment uit maanziek kiezen, waarin een man uit liefde voor zijn kersverse vrouw, bij volle maan buiten gaat slapen. Van volle maan wordt hij een beetje vreemd, hij wil niet dat zijn vrouw dat meemaakt. Prachtig, intensen vertederend neergezet
 
Documentaire over Dresden: waarvan ik de naam kwijt ben. Ging over Dresden in nazitijd, Een Duitse officier maakte foto's in kleur, in opdracht van de führer, van het Joodse ghetto. De foto''s waren pas ontdekt in een archief, na de val van de muur. Verbijsterend gaaf van kwalititeit, maar ook verbijsterend hoe nauwkeurig de foto's waren gearchiveerd en beschreven. Nateriaal, camere, sluitertijd. Nauwkeurig klinisch en in schril contrats met het dram wat zich later in Dresden heeft afgespeeld.
 
Daan Modderman: ooit in showroom bij Jan Fillekers en Henk van der Horst. Intrigerende man, ging volsstrekt zijn iegen en ook laatste gang op de manier zoals hij dat wilde...
 
Buren: van Frans Bromet, de aflevering die over de buren van Jomanda ging. Het zeurderige, suggestieve toontje van Bromet, heel onschuldig, maar wel met het effect dat mensen zich vooledig durfden te laten gaan voor de camera. Ze lkeen er zlefs geen erg in te hebben dat ie draaide...
 
Journaalfragment: Harmen Siezen, die uiterst serieus begint te lezen over het effect van rokzadels, en het uiteindelijk hikkend van de lach, nog to een goed einde weet te brengen ook. Ooit al geselecteerd door Mies Bouwman.
 
En dan toch Van de Schoonheid en de Troost; aflevering met Jane Goodall, ik heb me verbaasd hoe warm, betrokken en onverzettelijk deze dame bleek te zijn. Een citaat:
'Ieder individu is de moeite waard.
Ieder individu heeft een rol te spelen.
Ieder individu kan een verandering tot stand brengen.'
 
Het lijkt me wel een aardig geheel zo, eindigen met Dulce Pontesen een portugees wijntje tot besluit...
 
 

 
 
journaloes op 07-08-2004 15:00
Tsjee, je hebt er écht GOED over nagedacht; wat een imposante lijst. Ik ben wel erg nieuwsgierig naar die Italiaanse film; klinkt heel mooi. De rest lijkt me ook erg interessant. Ze moeten je maar uitnodigen. Wie moet dan de presentator zijn?
 
Het is ook wel erg moeilijk (en raar) om zo'n lijst samen te stellen. Ik zou het ook niet gelijk weten. Het is een kwestie van selecteren, verder selecteren, schrappen en evalueren. Wel een leuke bezigheid.
Ik ben ook erg benieuwd waarmee Theo Maassen op de proppen komt morgenavond.
Paul™ op 08-08-2004 15:57

Als jij de presentator wilt zijn? Het is me tijdens het samenstellen van mijn lijstje door het hoofd geschoten, goed at je het vraagt. Ik hoor wel wanneer we gaan uitzenden!

journaloes op 08-08-2004 16:56

Prima, ik bel de VPRO wel even om het te regelen. Haha.

Paul™ op 08-08-2004 17:15

Great....

journaloes op 08-08-2004 17:55

Je hoort het wel wanneer het grote moment daar is!

Paul™ op 09-08-2004 00:59

"Wacht in gepaste spanning af en haalt zijn rokkostuum alvast uit de mottenballen"