journaloes.punt.nl
Mieren
Mieren zijn vaak vervelend.
Maar ook sterk.
Laatst zag ik twee mieren met een wespenlijk paraderen.
Een wesp! Nog vervelender. En veel zwaarder dan een mier.
Toch zeggen we: 'Zo sterk als een beer.'
Ooit twee beren met een olifant zien rondlopen?

Reacties

F. op 10-08-2004 09:15

Hi-hi, twee beren met een olifant. Nee, dat heb ik inderdaad ook nog nooit mogen waarnemen. Ook 'werken als een mier' bestaat niet, dat is "als een paard".

journaloes op 10-08-2004 10:41

Mieren worden behoorlijk ondergewardeerd. Totdat ze in je pot jam rondwandelen.

Michiels op 10-08-2004 11:44

Mieren zijn heel voedzaam, alleen wil niemand eraan. Wat ook handig is met al die mensen die gif rondstrooien. En sterk wordt je er ook niet van. Alleen in stripverhalen. Maar ze zijn erg sterk, daar heb je gelijk in. Hoeveel mieren zou je nodig hebben om een politicus te verplaatsen?

journaloes op 10-08-2004 12:11

Getver, ik zou ze ook niet hoeven eten. Hoeveel mieren er nodig zijn om een politicus te verplaatsen? Goeie vraag. Misschien 200.000? Lijkt me wel een prachtig gezicht!

Michiels op 10-08-2004 12:25
Dat ligt ook aan de polticus.
journaloes op 10-08-2004 12:40

Dat is waar; de één is corpulent, de ander een gratenpakhuis. Wie moet er getild worden door mieren dan?

Michiels op 10-08-2004 12:55

In ieder geval een politicus die de kiezers tilt. Keus genoeg dus. En we moeten hem of haar kunnen missen. Ik ga geen namen noemen, miscchien iets voor een poll?

journaloes op 10-08-2004 13:29
"Welke politicus zou zich weg moeten laten voeren door een stel mieren?"
Is dit dan de titel van de poll?
J op 10-08-2004 13:30
het idee van de mier is mooi.
de infiltratie van dat idee in je eigen wereld wat minder ;)
 
Peer op 10-08-2004 13:45
Ja en der voor liep een clown en erachter iemand op een éénwieler : )
 
Om ff antwoord op de vraag te geven : )
 
journaloes op 10-08-2004 16:23

Haha. Lekker miereneuken met zijn allen. Of gewoon mieren. Dat is het zelfde als meuten. Tsss.

zeikerd op 12-08-2004 13:27
Ga maar eens op een mier staan en kijk wat er gebeurt. Ga vervolgens op een beer staan en kijk wat er gebeurd...
 
BTW, volgens mij is het
 
Zo sterk als een os
en
Stinken als een beer
journaloes op 12-08-2004 14:01
Stinken als een beer? Nog nooit van gehoord. Wel 'ongelikte beer'.
Zo 'sterk als een os' ken ik wel. Vaak wordt daar ook beer voor gebruikt. Je hebt er nog veel meer uitdrukkingen en spreekwoorden met dieren. Vooral het paard is populair.
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl