journaloes.punt.nl
Amandelen
Het was mijn eerste operatie.
Keel- en neusamandelen eruit.
Kapje op het hoofd; verdoving.
Op de kop hangen en 'tsjk-tsjk' hup, weg die amandelen.
Wakker worden in een ruimte met jengelende kinderen.
Bloed zat overal.
Dikke korsten in mijn neus.
Dikke plakken op mijn tanden.
Maar ik mocht wel ijsjes eten.
Veel ijsjes.
Een paar jaar later mocht ik weer.
Mijn neusamandelen waren terug.
Dus opnieuw hetzelfde liedje.
En nog meer ijs.
Dat was misschien niet eens allemaal nodig.
Zegt men.
Heeft u nog amandelen?

Reacties

Michiels op 10-09-2004 11:37

Van mezelf niet meer, ik ben ze op jeugdige leeftijd 2 keer kwijtgeraakt, want als ze te jong knippen groeien ze gewoon weer terug. Dat regenererend vermogen zouden we moeten blijven houden, nooit ziek enzo, nooit versleten, nooit oud, en als je het zat bent geef je gewoon een afscheidsfeestje.

Peet op 10-09-2004 13:06
*lol* @ Michiels!
 
Mijn amandelen zijn ook geknipt. Ik kan me herinneren dat ik voor die tijd veel moest overgeven. Vraag me niet waarom.
En ik kwam ook op een zaal met jengelkinderen terecht, waardoor ik niet kon slapen, en daadwerkelijk dacht "wat een rotkinderen!" (OK, de meesten waren ook weljonger dan ik.)
Thuisgekomen moest ik veel sinaasappelsap drinken (au!) maar ik kreeg wel mijn eerste Suske & Wiske! De Gouden Locomotief of de Perenprins,dat weet ik niet meer:)
journaloes op 10-09-2004 13:43

De Perenprins, tsjee! Leuk! Die was eigenlijk best grappig. Bij de eerste keer dat mijn amandelen geknipt werden kreeg ik een Nijntje Pluis knuffel en Nijntje is ziek-boekje (over amandelen jawel!). Volgens mij heeft mijn oma mij toen verrast met zo'n zusterpakje.

Peet op 10-09-2004 17:33
De opvolgende albums vond ik ook heel tof....
J op 10-09-2004 18:29

ik heb appelsap moeten drinken totdat ik het echt niet meer weg kon krijgen, ikgruwel er nog steeds van!

journaloes op 11-09-2004 09:58

Appelsap! Ja, dat is echt zo'n ziek-zijn drankje. Trouwens, wat leuk die Suske & Wiske site. Ik ken ze ook allemaal. Echt heel leuk.

velvetrock op 11-09-2004 10:00
de meeste amandelen worden niet geknipt maar gepeld... zo ook die van mij en dat was pas toen ik de 20 was gepasseerd. Dus in sommige gevallen is het wel echt nodig. Had zo vaak ontstekingen waarbij de laatste paar keer mijn keel bijna dicht zat en gatsie als ik er nog aan denk... uit de amandelen kwamen vieze stinkende propjes. Bleh...
 
Veel ijs kreeg ik trouwens niet eens ;(
journaloes op 13-09-2004 09:43

Gepeld...getver. Ik dacht dat die dingen weggesneden c.q. geknipt werden. Jammer van het ijs.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl