journaloes.punt.nl
Poncho
Meisje (op de markt):"Die dingen vind ik leuk."
Ze wijst naar een kraam met gehaakte gevallen.
Jongen (waarschijnlijk haar vriendje):"Oh, dan moet je die kopen."
Meisje:"Die dingen zijn echt leuk, ik weet niet hoe ze heten. Ze zijn best duur, wel 20 Euro."
Die dingen heten poncho's.
En ze zijn heel hip tegenwoordig.

Reacties

michiels op 01-11-2004 13:49
Is that e real Poncho, I mean is that a Mexican poncho or is that a Sears poncho (van Zappa, Sears is een warenhuisketen)
Eleven op 01-11-2004 19:25
Hip? Ik zou het eerder een verscheurde paardendeken noemen.
 
Maar goed, ik zeg er maar bij dat mijn modesmaak ook niet om over naar huis te schrijven is :)
bliss op 01-11-2004 19:55
yup, kleed met een gat erin. lelijk maar warm. t heeft ook wel wat weg van een badkamermatje :)
journaloes op 01-11-2004 21:12
Een badkamermatje; hoe hilarisch! Tsja, de poncho werd voorheen alleen bij oudere dames in het straatbeeld gesignaleerd. Nu lopen heel veel dames er in rond. Vooral in die gehaakte gevallen, want die zijn o-zo warm...
Bob op 01-11-2004 23:17
Dat ding kost echt wel duur, straks escaleert het nog volledig uit de hand?
Joanika op 02-11-2004 07:40
Het escaleert volledig uit de hand....?
Dat het meisje de jongen knipperend verliefd aankijkt en hij vervolgens, als ze net even een paar minuten door glaen muiltjes wordt beziggehouden, de felbegeerde poncho met een grote roze strik laat inpakken om haar bij thuiskomst te verrassen........
Joanika op 02-11-2004 07:41
de ondertekening hierboven moet zijn:
Paul TM....
journaloes op 02-11-2004 09:21
Het is ook wel een über-romantisch cadeau; zo'n poncho...
op 02-11-2004 13:23
Paul TM? Joanika? Waar ben je mee bezig.
Paul ™ op 03-11-2004 01:09
Wie vraagt dat?
 
En Journaloes, is über-romantisch teveel van het goede?
journaloes op 03-11-2004 09:38
Mwah.Meestal wel, dan wordt het zo kweelerig.
Paul ™ op 03-11-2004 10:48
Lol @ Journaloes, "kweelerig" [en hij zocht het op]
 
kwe·len (ov.ww., ook abs.)
1 [form.] (van vogels) liefelijk zingen => fluiten 2 [scherts.] (van mensen) luid en sentimenteel zingen

Waar je al niet terechtkomt als je over poncho's en glazen muiltjes begint....

journaloes op 03-11-2004 10:55
Haha! Zo leer je inderdaad nog eens wat. Ik zou trouwens niet weten waar ik het woord ooit heb opgevangen. Maar ik kan het altijd gebruiken in soort situaties.
Paul ™ op 03-11-2004 11:21
Het klinkt ook wel mooi, ik krijg er onmiddelijk visioenen van de opera in Verona bij. De tenor of tenatrice die na een kwelerige aria het encore en bis in ontvangst neemt met een verbaasde glimalach van wat hij/zij bij de audience teweeg heeft gebracht. Het über uitzinnige publiek, dat op zijn italiaans, de zitkussentjes door de lucht laat wervelen om de extase die ze tijdens het zangstuk hebben opgedaan op dramatische en theatrale wijze te laten exploderen. In kaarsverlichte omgeving uiteraard....
Paul ™ op 03-11-2004 11:23
Ben jij dat trouwens in die poncho?
journaloes op 03-11-2004 11:27
Nee, dat ben ik niet. Ik heb niet eens een poncho! Die opera in Verona klinkt wel goed; lekker theatraal Italië ten voeten uit. Dan mag er best een beetje gekweeld worden.
Paul ™ op 03-11-2004 11:56
Ships, geen poncho....
Peet op 03-11-2004 12:36
Tenatrice? Een incontinente actrice?
(sorry... flauw...)
journaloes op 03-11-2004 15:38
Flauw, maar best grappig. En ja, ik baal ook erg van het feit dat ik geen ponco in mijn bezit heb.
Paul ™ op 03-11-2004 16:38
Tenatrice... kwam zomaar oppoppen, ik weet niet eens wat het betekent, dus misschien zit je wel heel dicht in de buurt, Peet.
 
@ Journaloes: wat is je lievelingskleur?
journaloes op 03-11-2004 16:59
Lievelingskleur? Hoezo die vraag? Rood of oranje, maar zwart mag er ook best wezen. En dat is weer geen echte kleur. Lastig.
Paul ™ op 03-11-2004 18:34
Wat is zwart dan wel?
Paul ™ op 11-11-2004 22:56
Het is alweer een week later, toen ik mijn laatste reactie hier schreef, met knagend in mijn achterhoofd het antwoord, dat las ik eerder bij Dagmar:
journaloes op 12-11-2004 10:44
Zwart. Tsja. Ik zou het meer exact beschrijven dan romantisch. Het is een intrigerende kleur, maar eigenlijk geen kleur. Het zit niet is het spectrum, welke loopt van infrarood tot ultraviolet. Wit maakt het contrast, maar is eveneens als zwart geen kleur. Bij wit gaat het om de waarneming van licht en bij zwart om het ontbreken van licht. En licht, daar komen we nooit uit wat het is. Is het straling? Zij het tranversale of longitudinale golven? Of heeft Max Planck gelijk met zijn fotonen? Goed, genoeg natuurkunde voor nu.
 
*Excuses voor mijn late antwoord. Ik wil dat niemand knaagt, zeker niet door mij.
Paul ™ op 16-11-2004 01:41
Don't worry journaloes, het heeft geen hele week continu geknaagd bij me. Het uiterlijk van een aangebeten wortel ambieer ik voralsnog niet...
Leuke kleurencombiinatie zo, waarbij ik me dan wwer afvraag of dat nou niet een exacte romantiesche herleving is van de sixties. Ik geoog dat pncho's toen ook erg in waren...
 
Slaap lekker..
Paul
Paul ™ op 16-11-2004 01:44
Ik zie dat ik van slaperigheid naast mijn toetsen ben gezakt.... Excuus
journaloes op 16-11-2004 09:07
Haha. Ik hoop dat je inmiddels een goede nachtrust hebt gehad. Deze kleuren zijn meer seventies. Lekker vies. En mooi!
Trouwens; ik heb laatst een poncho aangepast. Ik leek meer op een zwerver dan op een hip vogeltje. Alleen de plastic tas ontbrak.
Paul ™ op 16-11-2004 09:47
Daar heb ik nog een serie verhalen over...;)
 
En zo'n hele zwarte lange cape, tot aan de grond, os dat niet wat?
journaloes op 16-11-2004 10:02
Dracula! Moet ik gelijk ook maar kist aanschaffen. (Ik speelde vroeger wel eens Dracula, was heel leuk....)
En die verhalen, die gaan zeker over zwervers?
Paul ™ op 16-11-2004 11:10
Ik weet niet of zo'n voorschotje op je begrafenisverzekering gebruikelijk is, maar het valt te proberen, misschien leveren ze er ook nog een paar hoektanden bij.
 
Die verhalen gaan inderdaad in zekere zin over zwervers, de serie op het bankje in het park, 2, 3 en 4, ergens in mijn archieven van juni en juli. Je krijgt er in ieder geval weer een zomers gevoel van..
journaloes op 16-11-2004 11:37
Zwervers in de zomer....dat moet lekker ruiken. Ik ga ze eens lezen.
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl