journaloes.punt.nl
Wens
DIE WENS IS NIET NETJES,
MAAR MAG JE HARDOP UITEN.
(Aldus hoogleraar strafrecht T. Roos over het feit dat Abdul-Jabbar van de Ven Geert Wilders dood wenst. Het is dus niet strafbaar.)
 

Reacties

annika op 24-11-2004 11:26
maar wel erg dom, als je het mij vraagt.
journaloes op 24-11-2004 11:34
Natuurlijk is het dom. Ik snap het ook niet hoe iemand het in zijn of haar hoofd haalt om zo'n wens te uiten. En dan ook nog zonder slag of stoot.
Ronald op 24-11-2004 11:41
Ik wens Abdul een enkele reis teheran toe. Onmiddelijk. 
karin op 24-11-2004 12:42
@Ronald: da's een hele goeie!
@journaloes: is dit ook niet aanstootgevend en aanzetten tot ...
karin op 24-11-2004 12:43
P.S ik bedoel wat hij heeft gezegd ...
journaloes op 24-11-2004 13:43
Natuurlijk is het aanstootegevend! Dat hij het zomaar, zonder enige vertrekking van een gezichtspier (zonder slag of stoot...), kan zeggen vind ik redelijk bizar.
journaloes op 24-11-2004 13:44
Oja, die Abdul is Nederlands. Hij is op zijn 14e bekeerd tot de islam.Ik weet niet of hij Teheran in komt. Misschien kan hij in Staphorst ook wel aarden. Ander geloof; zelfde orthodoxe mores.
karin op 24-11-2004 16:40
@Journaloes: anders toch maar met flinke turbulentie richting VerWegiStan! Eikel!
journaloes op 24-11-2004 17:03
Geen slecht idee. Weg met die vent! Siberië schijnt hele groot, guur en koud te zijn, wellicht een mooie plaats om die Abdul te deponeren? Ha!
(Ikga er van uitdat mensen 'weg wensen' ook niet strafbaar is)
J op 24-11-2004 17:32
hoezo dom? het is maar net van welke kant je het bekijkt. Dat was wel weer 20 (of hoeveel was het) minuten gratis zend en de wervingstijd on da tellie!
 
Misschien is het nog wel veel dommer van die opmroep om het zo uit te zenden, laten we het daar eens over hebben...
M. op 25-11-2004 09:34
En dat bij de EO! Dat vond ik ook opzienbarend.
Sparce op 25-11-2004 09:48
Hmmmz. In heverre is het niet strafbaar als je op deze manier de tot elkaar koming van de verschillende culturen in dit land nadelig beinvloed? Stel nu dat die Wilders inderdaad zou worden vermoord, en de dader verklaard dat hij als aanleiding de woorden van zijn leraar Abu Jabber heeft gezien. Fuck de misinterpretatie, de man is dan dood.
 
Deze Jabber-dude heeft een voorbeeldfunctie. Als hij deze op deze manier misbruikt, ontslaan die vent. Wat mij betreft berechten, en dan mag de eis van mij best wezen; het land uit. Opbokken.
 
En stuur die Knevel er achteraan, want die is in deze net zo schuldig.
marieke op 25-11-2004 10:06
Andries Knevel heeft hem woorden in mond gelegd, hij noemde het zelf echter niet zo. Hij vond weer dat hij ontzettend goed journalistiek bezig was. Ahum!
journaloes op 25-11-2004 10:30
De rol van Andries Knevel is wel degelijk discutabel te noemen. Daarnaast speelt de EO een dubiueze rol in het geheel. Uiteraard is het interessant en nieuwswaardig deze meneer, ofwel Abdul-Jabbar van de Ven te horen. Echter heeft het medium televisie een grote impact en bovendien geeft men op die manierdie Abdul-Jabbar ruimte om zijn waarheid te verkondigen. De bewuste keerzijde is er zeker.
Sparce op 25-11-2004 10:34
Het schijnt dat dit programma 's middags al wordt opgenomen. Dat maalt het wellicht nog iets pikanter.
journaloes op 25-11-2004 10:59
Inderdaadverscherpt dat het perspectief. De EO heeft het dus heel bewust uitgezonden. Waarom?
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl