journaloes.punt.nl
Iris, Diana of Arjan
U kent ze vast wel.
Die radioreclames van een grote HBO instelling.
Je moet dan een mail sturen naar Iris, Diana of Arjan.
Dat heb ik gedaan.
Uit nieuwsgierigheid.
Het resultaat was een interessante conversatie;
 
-----Original Message-----
Sent: donderdag 11 augustus 2005 16:08
To: Info.INHOLLAND
Subject: Hoi Hoi!

Hoi hoi,
Ik heet X en ik wil best naar jullie sgool. Jullie klinken altijd zo dope op de radiejo! Wat hebben jullie allemaal voor cursussen? Ik heb HAVO gedaan in Rotturdam en de InHolland is daar ook, hé? Tog? Hoeveel doekoe kost dat eigenluk? Moet ik eksamen doen om op sgool te komen bij jullie? Ik ben 22 en net klaar met de HAVO.

Nou dag he, doeidoei,

X
----- Original Message -----
Sent: Friday, August 12, 2005 10:25 AM
Subject: RE: Hoi Hoi!

Beste X,

Allereerst bedankt voor je interesse in onze school!

Ik hoop dat je kunt begrijpen, dat wij niet serieus kunnen ingaan op jouw mail, vanwege jouw taalgebruik. Mocht je wel oprecht informatie willen, dan raad ik je aan om een mail te sturen in schrijftaal (geen msn- of smstaal), een kijkje op onze website www.inholland.nl te nemen of onze eerstvolgende open dag (op woensdag 24 augustus 18.00-21.00 uur) te bezoeken.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Dionne

Namens Studie-Informatiepunt INHOLLAND
Arjan, Diana, Iris, Jelle en Marike

-----Original Message-----
Sent: vrijdag 12 augustus 2005 14:49
To: Info.INHOLLAND
Subject: Re: RE: Hoi Hoi!

Geachte dames en heren van het studie-informatiepunt,

Het stuit mij terdege tegen de borst dat jullie mij op dergelijke wijze bejegenen. Of moet ik het woord schofferen gebruiken? Taalgebruik is iets wat verloedert in de huidige maatschappij en daar zou juist een hogeschool van het kaliber INHOLLAND op moeten inspringen in plaats van iemand te verwerpen met slecht taalgebruik? Welk een perceptie ten opzichte van een eventueel aankomend student, een vooroordeel ten voeten uit, hoe middeleeuws! Ik word hier bijkans van infantiel gedrag beticht. De hedendaagse etiquette is dus ook aanwezig op uw onderwijsinstelling.

Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken dat ik geenszins interesse heb in uw school. Het moge u evident voorkomen dat de INHOLLAND een gepasseerd station voor mij is èn blijft. Teleurstelling in uw gedrag kan ik het niet eens noemen, dat is eufemisme in de puurste vorm. Enfin, ik wens u veel succes met het informeren van overige aankomende studenten. Ik hoop dat u hen een goede studietijd kunt geven.

Ik hoop dat deze expressie verklaarbaar genoeg is geweest. Ik heb gezegd.

X
----- Original Message -----
Sent: Friday, August 12, 2005 3:47 PM
Subject: RE: RE: Hoi Hoi!
Beste X,

Jammer dat je de mail zo hebt opvat. De mail is alles behalve een vooroordeel of een beschuldiging van infantiel gedrag.
Mede door de manier van adverteren krijgen we vele niet serieuze mails binnen. De verloedering van taalgebruik is terdege een belangrijk gegeven en je moet begrijpen dat je een werkstuk, sollicitatie of informatie aanvraag nu eenmaal niet in msn taal kan verzenden. Over het algemeen zal dat als niet serieus worden opgevat, terzijde worden gelegd en niet eens worden beantwoord. Omdat wij mensen toch graag van dienst willen zijn hebben we je mail wel beantwoord.

We geven met onze mail juist aan dat we je graag willen helpen en verwijzen je dan ook onder andere naar onze site en de open dag. Je moet je er alleen van bewust zijn dat je mail niet echt duidelijk is, met name voor mensen van een wat oudere generatie die de uitdrukkingen überhaupt niet eens kennen.

Het is jammer dat onze mail je tot deze reactie aanzet en deze uitwerking op je heeft. Als wij een gepasseerd station zijn hoop ik dat je ergens anders een leuke opleiding zult vinden.

Een prettig weekend toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Arjan

Namens Studie-Informatiepunt INHOLLAND
Arjan, Diana, Iris, Jelle en Marike

Reacties

sPAM@Work op 22-08-2005 10:18
Ongeleaufeleaus zech!
J op 22-08-2005 10:26
suk-kels!
ik zou zo'n email ook niet serieus nemen, maar hun reactie is op zijn zachtst gezegd niet erg handig. Alsof ze kiespijn hebben van de vele reacties die ze blijkbaar hebben mogen ontvangen. Reacties zijn een kans, maar zo te horen hebben ze er heel wat gemist :D
 
J op 22-08-2005 10:27
trouwens, doe je ak vrijdag mee journaloes? met de zwerfboekactie? ;)
journaloes op 22-08-2005 13:05
Uniek toch!Ze vragener toch om met die campagne.
 
En ja, ik die vrijdag wel mee. Ik heb vast wel een interessant exemplaar ergens liggen.
marieke op 22-08-2005 22:00
Jeeh, wat stom! Ze zeggen toch altijd: "Je wilt toch gewoon goed onderwijs?" Lekkere uitstraling hebben ze zo.
[diedjee!] op 22-08-2005 22:39
En ik ben dus altijd van mening, dat het niet zo zeer uitmaakt of je zwart/wit informatie kan opslaan, danwel in normaal nederlands kan formuleren (wat ik nauwlijks zelf kan), maar of je de informatie kan toepassen in de werkelijkheid.
 
Ik heb zat vrienden, die net als ik niet zo goed zijn in de nederlandse taal, maar absoluut niet dom zijn...
R op 23-08-2005 12:33
Ik vind anders dathet Informatiepuntprima uit de mail heeft kunnen opmaken dat het geen serieuze vraag was. Je mag blij zijn dat ze dit nog serieus beantwoorden.
J op 23-08-2005 12:44
@R hoe lang werk je er al?
het is gewoon geen professioneel antwoord, that's all.
Zelfs al denk je het 100% zeker te weten is die toon helemaal fout.
Want je WEET het nooit zeker.
 
Ik kan me voorstellen dat er wat meer op hun dak is gekomen dan verwacht,
maar das een luxe probleem.
 
@journaloes, leuk! plemp je nog ff een titel op zwerfboek.punt.nl?
bliss op 23-08-2005 12:58
eens met R. als ik bij inholland had gewerk en ik had zo'n mailtje voor mijn neus gekregen had ik inbReEzAh taalteruggemeeld dat ze maar fijn naar tmf moeten gaan kijken.
journaloes op 23-08-2005 14:17
Natuurlijk krijgt men genoeg niet serieus bedoelde mail binnen. Logisch. Echter moet men er ook niet om vragen middels een langlopende landelijke campagne. Zonde van het reclamebudget als er te veel onserieuze respons op komt. Dat lijkt mij niet de bedoeling van een dergelijke instelling als de INHOLLAND.
J op 23-08-2005 14:22
lol@ bliss, daarom werk je er ook niet.
en ik ben het niet met je eens Journaloes. Interactie met je doelgroep is een ongekende luxe these days, zelfs als ze je proberen te sarren :D
bliss op 23-08-2005 14:33
hehe, true, maar ik zoubest weleens een dagje zulke mailtjes willen beantwoorden :D
btw slechtspellende 22-jarigen zouden niet de doelgroep van een HBO moeten zijn.
J op 23-08-2005 14:43
beetje ambitie kan geen kwaad ;)
journaloes op 23-08-2005 16:07
Ik heb zelf rondgelopen op die school en helaas moet je vaak concluderen dat grote HBO instellingen (de INHOLLAND is ook ontstaan na diverse fusies) de aandacht vaak meer leggen op kwantiteit dan op kwaliteit. Maar dat heeft weinig te maken met die mail. Die mail was puur uit nieuwsgierigheid. En om te etteren. Want die campagne riep dat bij me op.
Xaviera op 06-09-2005 12:10
Inholland is met stip de slechtste hogeschool van nederland. Wat een stelletje incapabele prutsers. Jammergenoeg moet ik nog 2 jaar mijn opleiding daar volgen, want van inholland kom je niet meer af (zie link)
op 06-09-2005 13:42
Ik ben trouwens meteen maar een klachtensite begonnen...misschien heeft iemand er wat aan...?
 
http://www.druppeltjes.nl/inholland/
journaloes op 07-09-2005 18:20
Ha! Interessant!
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl