journaloes.punt.nl
Hirsi Ali
HET IS GEEN VERLIES VOOR DE VVD.
ZE IS EEN DAPPERE VROUW.
IK SCHAAM ME VOOR NEDERLAND.
ZE IS GEEN NEDERLANDER.
HET IS PIJNLIJK VOOR DE NEDERLANDSE SAMENLEVING EN DE POLITIEK.
IK JUICH HET TOE DAT ZE NEDERLAND VERLAAT.
HET ZEGT IETS OVER DE STAAT VAN HET LAND: LICHTGERAAKT EN PROVINCIAALS.
 
Nog wat cijfers van het RTL nieuws: 67% van de Nederlanders vindt dat haar het Nederlanderschap ontnomen moet worden. 75% van de ondervraagden neemt het Hirsi Ali kwalijk dat zij gelogen heeft over haar afkomst.  80% van de VVD-stemmers heeft deze mening.
 

Reacties

NBR op 16-05-2006 09:25
Vraag me af of de stemming anders was verlopen als kaloe was geneutraliseerd.....
journaloes op 16-05-2006 14:16
Ik hoorde net een stukje van de persconferentie. Verdonk kreeg een behoorlijke sneer. En dat gold eveneens voor die zeikerige buren.
Peer op 16-05-2006 18:45
Al met al vind ik het nogal dom om een publieke funktie uit te gaan voeren als je met onjuiste gegevens dit land bent binnengekomen. leugens komen altijd uit.
karin op 16-05-2006 19:05
Ik vind het allemaal zoooo dubbel ...
journaloes op 18-05-2006 21:56
Het is ook een lastige situatie en het is verdomd snel gegaan. En ineens kijkt de hele wereld mee.
Bright op 18-05-2006 22:04

Verdonk voelt zich gesteund door het Nederlandse volk,

maar zij wordt verraden door haar eigen partij. Ik vind

het een grote schande zoals de VVD omgaat met hun

partijgenoot. Het is duidelijk dat het niet gaat om

hetgeen wat er is voorgevallen

 

De soap van dinsdag in de Tweede Kamer is

een staaltje van partijpolitiek van de
 
eerste orde
 
Mushroom op 18-05-2006 22:17
@Peer 
Toen zij lid van de VVD werd heeft zij hethoofdbestuur en fractievoorzitter [Zalm] ingelicht over haar valse naam en geboortedatum tijdens de naturalisatie procedure.  De top van de VVD heeft haar ondanks die wetenschap voor een Tweede Kamer zetel voorgedragen. 

dollysister op 18-05-2006 22:30
 
Terwijl de politiek zich druk maakt om het paspoort van Hirsi Ali, wacht het Iraakse gezin Naif gelaten op zijn uitzetting. Maar er is hoop.

De Hoge Raad oordeelde in november vorig jaar dat de naturalisatie van het gezin ongeldig is. Deze uitspraak gaf minister Verdonk (vreemdelingenzaken) de basis voor haar standpunt dat ook de naturalisatie van Hirsi Ali geen effect gehad heeft.

Bij de aanvraag van zowel hun verblijfsvergunning als naturalisatie, gaf het gezin Naif destijds verkeerde gegevens op. „Het was geen kwade wil”, betoogt Achmed Naif (40), „we wilden onze familie in Irak beschermen.” Achmed zegt dat ze moesten vluchten voor Koerdische rebellen.

De Hoge Raad bepaalde dat het besluit waarmee aan Achmed en zijn gezin het Nederlanderschap was verleend, geen rechtsgevolg kon hebben omdat hun ware naam niet in het besluit vermeld was. Niet zij, maar niet bestaande mensen waren genaturaliseerd, aldus de Raad.

Achmed woont nu met zijn vrouw en zes kinderen in een klein plaatsje bij Doetinchem. In tegenstelling tot Hirsi Ali is er geen verblijfsstatus waar het gezin op kan terugvallen. Hun tijdelijke vergunning kwam te vervallen toen ze in 1997 werden genaturaliseerd. Daardoor werden ze illegaal. Na de uitspraak van de Hoge Raad kwam alles tot stilstand, vertelt Achmed. „We hebben nu geen papieren meer. Mijn kinderen mogen niet werken, krijgen geen uitkering. Eigenlijk wachten we op de laatste brief van de IND.”

Het Iraakse gezin ondervond tijdens de procedures in de jaren negentig nauwelijks problemen, ondanks leugens over namen en geboortedata. Bij binnenkomst in 1992 noemden ze zich ’Zakholi’. „De naam van de vader van mijn moeder”, zegt Achmed. Een jaar later volgde de vergunning en in 1997 de naturalisatie. Achmed: „We hoefden slechts enkele papieren te ondertekenen, en klaar. Probleemloos.”

Het gezin schoot zichzelf in de voet door in 1999 zelf om een wijziging van hun gegevens te vragen. Het gezin wilde graag de echte naam dragen en daarbij was het gevaar voor hun familie in Irak geweken. „Een advocaat in Doetinchem verzekerde ons dat het verzoek geen problemen zou opleveren.” Het gezin ontving vervolgens een brief van de IND. „Ze wilden met ons praten.”

Daarna kwam een nieuwe brief, eenzelfde als Hirsi Ali afgelopen maandagavond kreeg: het Nederlanderschap is nooit toegekend. „Ze zijn op een naïeve manier ontzettend voor de bijl gegaan”, zegt hun advocaat Frits Koers. Het gezin heeft met behulp van Koers de beslissing van de IND aangevochten, tot aan de Hoge Raad toe. Tevergeefs.

Koers hoopt dat wanneer Hirsi Ali toch Nederlandse kan blijven of weer kan worden, dit gevolgen heeft voor de Naifs. „Als de leugens van Hirsi Ali geen consequenties hebben, dan moet er ook naar mijn cliënten worden gekeken.”

„Waarom is er voor mevrouw Hirsi Ali wel ruimte in de wet, en voor ons niet?”, vraagt Achmed zich af. „Is dat omdat ze een bekend politica is? Zij gaat naar het beste land ter wereld, en wij straks naar het slechtste. Alleen omdat niemand ons kent.”

 
Peer op 19-05-2006 14:26
@ mikke, een leugen blijft een leugen, en komt daarom altijd uit. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, vind het alleen nog al simpel gedacht van Mevrouw "ali" or whatever.
Vind het wel leuk om te zien wat een enorme hypocrisie dit allemaal met zich mee brengt. Hirshi wil de 2de kamer niet het land uit laten gaan, want die kennen we en Aayan is lief. De rest kan lekker stikken want die kennen we toch niet.
 
Wereld schokkend nieuws illegale zelfs tot in de 2de kamer : ) en het gaat ook nog Verdonk der kop kosten. Natuurlijk iedereen wachtgelden van 150.000 euro per jaar tot aan het graf, wat hebben we het weer mooi geregeld als 2de kamer zijnde. Ik vind het niet gek dat de meeste mensen de politiek weinig tot niks meer interreseert.
 
Bah !
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl